Instrukcja

Stypendium Ministra Zdrowia dla studentów o znaczących osiągnięciach naukowych/sportowych na rok akademicki 2024/2025

Wszystkich Studentów zainteresowanych uzyskaniem stypendium Ministra Zdrowia zapraszamy do zapoznania się z warunkami otrzymania stypendium dostępnymi pod linkiem: 

https://www.gov.pl/web/zdrowie/stypendia-ministra-dla-studentow-za-znaczace-osiagniecia-naukowe--sportowe

Pakiet dokumentów niezbędny do ubiegania się o stypendium Ministra Zdrowia zawiera trzy osobne elementy:

 

1. Wniosek o stypendium Ministra Zdrowia

Wzór wniosku do pobrania znajduje się na dole strony w sekcji Materiały:

https://www.gov.pl/web/zdrowie/stypendia-ministra-dla-studentow-za-znaczace-osiagniecia-naukowe--sportowe

Nazwa uczelni medycznej

Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu

Adres

ul. Fredry 10

61-701 Poznań

Adres elektronicznej skrzynki podawczej (ePUAP)

/UMPPOZNAN/SkrytkaESP

Numer telefonu

61 854-61-03

Adres strony internetowej

www.ump.edu.pl

Numer identyfikacji podatkowej (NIP)

7770003104

Numer identyfikacyjny REGON

000288811

Rektor (imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej)

Prof. dr hab. Zbigniew Krasiński

rektor@ump.edu.pl

Numer identyfikacyjny wniosku w systemie teleinfor-matycznym, o którym mowa w § 5 ust. 2 rozporządzenia

Ministra Zdrowia z dnia 13 sierpnia 2019 r. w sprawie stypendiów ministra właściwego do spraw zdrowia dla studentów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1271)

 

We wniosku należy wskazać wyłącznie znaczące osiągnięcia naukowe związane ze studiami lub znaczące osiągnięcia sportowe, uzyskane do dnia 30 września 2024 r. Osiągnięcia te muszą być uzyskane w okresie studiów od dnia:

  1. rozpoczęcia studiów – w przypadku studenta studiów pierwszego stopnia albo jednolitych studiów magisterskich,
  2. rozpoczęcia studiów pierwszego stopnia poprzedzających studia drugiego stopnia – w przypadku studenta studiów drugiego stopnia,
  3. 1 października roku akademickiego, w którym studentowi przyznano ostatnie stypendium ministra za wybitne osiągnięcia – w przypadku dotychczasowego stypendysty Ministra.

UWAGA! We wniosku nie wykazuje się osiągnięć uzyskanych w okresie urlopów od zajęć lub innych przerw udzielonych zgodnie z regulaminem studiów.

Rodzaje znaczących osiągnięć, o których mowa we wniosku zostały wskazane w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 13 sierpnia 2019 r. w sprawie stypendiów ministra właściwego do spraw zdrowia dla studentów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1271). Pomoc w rozumieniu spełnienia warunków formalnych dla danego osiągnięcia uzyskają Państwo również w Piśmie do UM Pozn ws. prawidłowości wniosków o stypendium ministra - TUTAJ

Po wypełnieniu wniosku w programie EXCEL należy go zapisać w formacie PDF oraz w wersji EXCEL (nie jest dopuszczalne skanowanie wydrukowanych wniosków do formatu PDF).

UWAGA! Plik PDF powinien mieć nazwę: „wniosek stypmin UMP­­_nazwisko imię.PDF(bez polskich znaków), np.wniosek stypmin UMP_Nowak Jan.PDF”.

 

2. Załącznik z dokumentami potwierdzającymi osiągnięcia – opisany jako wniosek stypmin UMP nazwisko imię - zalaczniki.PDF”.

Wszystkie osiągnięcia, o których mowa w § 2 i § 3 rozporządzenia są dokumentowane w formie pisemnej lub graficznej, w tym w postaci odpowiednich oświadczeń.

Skany dokumentujące osiągnięcia należy przesłać w jednym pliku PDF ułożone zgodnie z kolejnością osiągnięć zamieszczonych we wniosku.

UWAGA!: Każda strona powinna być opisana w górnej jej części, jakiego osiągnięcia dotyczy np.:
część C.1.1 – skan stron monografii (tu podać nazwę monografii);

w przypadku kilku artykułów: część C.1.2.a) - skan stron artykułu (podać nazwę artykułu)
część C.1.2.b) - skan stron artykułu (podać nazwę artykułu) itd.

Wzory stosownych oświadczeń zaproponowane przez Ministerstwo Zdrowia (suma procentów nie może przekroczyć 100%):

  1. oświadczenie współautorów o procentowym wkładzie autorskim studenta w powstanie monografii naukowej, rozdziału w monografii naukowej lub artykułu naukowego;
  2. oświadczenie kierownika projektu badawczego o zakresie realizowanych prac przez studenta
  3. oświadczenie studenta o autorstwie lub współautorstwie referatu naukowego i jego samodzielnym wygłoszeniu na konferencji naukowej;
  4. oświadczenie Kierownika Zespołu albo oświadczenia członków zespołu o procentowym udziale studenta w powstanie osiągnięcia – w przypadku nagrody zespołowej

Wzory ww. oświadczeń można pobrać na dole strony w sekcji Materiały: https://www.gov.pl/web/zdrowie/stypendia-ministra-dla-studentow-za-znaczace-osiagniecia-naukowe--sportowe

 

3. Oświadczenia studenta o zgodności ze stanem faktycznym

Wzór oświadczenia do pobrania: znajduje się na dole strony w sekcji Materiały: https://www.gov.pl/web/zdrowie/stypendia-ministra-dla-studentow-za-znaczace-osiagniecia-naukowe--sportowe

Przesyłają Państwo skan podpisanego własnoręcznie oświadczenia zapisanego w formacie PDF. Nazwa pliku: „wniosek stypmin UMP nazwisko imię-oswiadczenie.PDF”

 

4. Spis załączników z osiągnięciami

lista (wykazu)załączników  --> w powiązaniu do pozycji osiągnięć wykazanych we wniosku ze wskazaniem nazwy odpowiedniego załącznika wraz z podaniem odniesienia do numeru osiągnięcia wymienionego we wniosku o stypendium; załączony wykaz powinien być ponumerowany.

Terminy:

Kompletny pakiet dokumentów składający się z:

  1. wniosków w wersjach PDF i EXCEL,
  2. załącznika stanowiącego skan-PDF z dokumentami potwierdzającymi wskazane we wniosku osiągnięcia
  3. oświadczenia stanowiącego skan -PDF
  4. spisu załączników PDF

należy przesyłać od 09.10.2024 do 20 października 2024 r. do godziny 23:59 w formie elektronicznej, do Uczelnianego Centrum Obsługi Studentów na jeden z poniższych adresów e-mail: 

mbrachmanska@ump.edu.pl lub apolowniak-stepinska@ump.edu.pl

Kontakt:

mgr Malwina Brachmańska

mbrachmanska@ump.edu.pl

(61) 854-75-04 

mgr Anna Połowniak-Stępińska

apolowniak-stepinska@ump.edu.pl

(61) 854-75-06

Pracownik obsługujący proces w UCOS dokonuje analizy przesłanego kompletu dokumentów w terminie 3 dni roboczych i informuje o formalnej akceptacji wniosku i przekazania wniosku do oceny merytorycznej Eksperta lub konieczności dokonania korekty z wskazaniem terminu jej przesłania. Dopiero uzyskanie merytorycznej akceptacji kwalifikuje wniosek do podpisu Rektora.

Prosimy zabezpieczyć  zatem wskazane terminy graniczne na wypadek konieczności dokonania korekt.